글로벌 순환경제를 선도하는 기후환경 전문인력 양성
공지사항
2023학년도 2학기 대학원 과목이수구분 변경 신청을 아래와 같이 안내드리오니 변경을 희망하는 학생은 기한 내에 신청 바랍니다. 1. 신청기간: 2023.12.22.(금) ~ 2024.01.03.(수) 14:00 2. 제출서류: 과목구분변경신청서 (양식 작성 후 지도교수 및 학과주임 교수 날인) 3. 제출방법: 이메일 제출 (hygce@hanyang.ac.kr) 4. 신청 대상과목 - 소속학과와 유사한 전공과목 - 졸업논문 주제와 연관된 전공과목 –일반대학원 내 학과에 한함(전문대학원 및 타대학원 과목 신청불가) - 해당학기 이수한 과목(필수조건) - 대학원 공통과목, 연구선택 과목은 변경 불가 ※ 과목이수구분 변경 신청은 불가피한 경우에 한하는 것으로, 변경 사유를 자세하게 작성 ______________________________________ Please be informed regarding the course classification change application process for the 2023 fall semester. If you wish to apply, please submit your application form within the designated period. 1. Application Period: Dec 22, 2023 (Fri) ~ Jan 3, 2024 (Wed) 14:00 2. Required Documents: Course Classification Change Application Form (Please complete the attached form and obtain the signatures of your faculty advisor and the head of the department.) 3. Submission Method: Email submission (hygce@hanyang.ac.kr) 4. Eligible Courses for Application - Major courses related to your department - Courses directly relevant to your graduation thesis topic (limited to departments within the general graduate school; courses from professional graduate schools or other universities are not eligible for application) - Courses completed in the current semester (mandatory) - Course classification changes are not applicable to general courses or research elective courses. ※ Please note that detailed reasons and explanation for your request should be provided as applications for course classification changes are only allowed under unavoidable circumstances. Please provide detailed reasons for your requested change.
2023.12.07
백남학술정보관에서는 2023-2학기 학위청구논문을 아래와 같이 접수할 예정입니다. 학위논문 제출 대상자는 제출일정을 확인하여 기한 내 제출하기 바랍니다. 1. 제출일정: 2023.12.6.(수)부터 2023.12.28.(목)까지 (기한엄수) ※ 종합시험 불합격자는 인쇄본을 제출할 수 없음 ※ 기한 내 학위청구논문을 제출하지 않을 경우 금번 졸업대상자에서 제외됨 2. 제출내역 1) 원문파일 : 온라인 제출 홈페이지(http://hanyang.dcollection.net) 2) 인쇄본(석사/박사 4부) : 백남학술정보관 지하 1층 하브루타존 / ERICA학술정보관 2층 연속간행물실 방문제출 3) 인쇄본제출확인서(도서관에 인쇄본 제출하면서 도장 날인) : 단과대학 행정팀에 방문제출 ※ 학위논문 ”제출확인서”을 소속 단과대학 행정팀에 제출해야만 졸업대상자에 포함되므로 유의 3. 제출문의 1) 온라인/인쇄본 제출문의: 백남학술정보관 학술기획운영팀 02-2220-1363, hana0405@hanyang.ac.kr 2) 제출 외 기타문의: 글로벌기후환경학과 행정팀 02-2220-0287, hygce@hanyang.ac.kr 4. 변경사항(2022-2학기부터 변경) 1) 인쇄본 제출완료 및 제출확인서 행정팀 제출 이후의 수정/교체 대상 논문은 대학원 논문 교체 규정 및 절차에 따라 진행 2) 제출된 학위논문의 인쇄본은 심사 완료된 내용이므로 인쇄본 제출 이후 학위청구논문 교체는 제한된 사유에 한해 허용됨 (자료실 > 논문 > 학위논문 오류 수정 신청서 참고) ___________________________ At Paiknam Library and Academic Information Center, the submission of theses for the 2023 fall semester will be accepted as follows. Prospective thesis submitters are urged to adhere to the submission schedule. 1. Submission Schedule: Dec 6, 2023 (Wed) ~ Dec 28, 2023 (Thu) (Strict Deadline) ※ Those who fail the comprehensive exam cannot submit printed copies. ※ Failure to submit the degree thesis within the deadline will result in exclusion from graduation eligibility this semester. 2. Submission Details 1) Original File: Online submission through the designated website(http://hanyang.dcollection.net) 2) Printed Copies (4 copies for Master's/Ph.D.): Submission at the Havruta Zone(하브루타존) on the B1 floor of Paiknam Library and Academic Information Center 3) Printed Copy Submission Confirmation Letter : Submission at the HYGCE Administration Office (Stamped during submission at the library) ※ Students will be assessed for graduation eligibility only if the submission confirmation form is submitted to the Admin Office. 3. Submission Inquiries 1) Digital/Printed Copy Submission Inquiries: Paiknam Library and Academic Information Center Library Planning and Management Team 02-2220-1363, hana0405@hanyang.ac.kr 2) Other Inquires: HYGCE Administration Office 02-2220-0287, hygce@hanyang.ac.kr 4. Changes (Effective from the 2022 fall semester) 1) Amendments or replacements of theses after the completion of printed copy submission and confirmation letter submission to the administration office will follow the Graduate School thesis replacement regulations and procedures. 2) Printed copies of submitted theses represent completed evaluations; therefore, replacement of theses after printed copy submission is restricted and allowed only under specific circumstances (Please refer to the 자료실(Resources) > 논문(Thesis) > 학위논문 오류 수정 신청서(Thesis Error Correction Application Form)
2023.12.01
2023학년도 2학기 기말 강의평가를 다음과 같이 실시하오니 참여 바랍니다. 1. 평가기간 : 2023.11.29(수) 13:00 ~ 12.28(목) 23:59 2. 평가방법 가. 경로 : 한양대학교 포털(HY-in) ▷ MY홈 ▷ 내강의실 ▷ 학기-수업조회 ▷ 강의평가 나. 평가문항 국문/영문 선택 가능(포털 로그인 시 해당 국가언어 선택) 다. 내강의실에서 수강 과목의 기말 강의평가 대상 여부를 확인(과목명 옆 강의평가 버튼)하고 평가를 실시한 후 저장 (수강한 강의평가 대상과목 전체를 각각 평가해야 합니다) 3. 유의사항 가. 강의평가를 하지 않은 학생은 포털(HY-in)에서 2023학년도 2학기 성적열람을 할 수 없습니다. 나. 강의평가 기간이 종료된 후에는 본인이 평가한 사항에 대하여 수정이 불가능합니다. ____________________________________ The final lecture evaluation for the 2023 Fall semester will be conducted during the below period. Please be noted that you can review your grades through the portal only after completing the final lecture evaluation. 1. Evaluation Period: 2023.11.29(Wed) 13:00 ~ 12.28(Thu) 23:59 2. How To A. Log in to Hanyang University Portal (HY-in) ▷ MY Home ▷ Search 2023 Fall/Winter in [Courses by Semester] ▷ Course Evaluation B. You can select Korean/English for the evaluation questions (select the appropriate language when logging in to the portal) C. Check whether the course is subject to final lecture evaluation in [Courses by Semester] and save it after evaluation. (You need to evaluate all courses that you have taken this semester) 3. Note A. You can review your grades through the portal only after completing the final lecture evaluation. B. It is impossible to modify your evaluation after the lecture evaluation period is over.
2023.11.16